Fotogalerij

Oud-gemeentehuis en schoolgebouw Kanne

Bezoek in 2017 aan tentoonstelling over Kanne na WO II

Frans van Leen (Nicolaes)
1905-1993

Muizenberg na instorting van mei 1926

Oude boogbrug in Kanne 2e helft 20e eeuw

Hulde bij het Norcross-monument 10 mei 2016

“Norcross” monument boven de Tiendeberg

Boerderij van Wendelen Wendelen ND

Afbeeldingen van Kasteel Harff (Wendelen, zo noemden de Kannenaren in 20e eeuw de resten van dit kasteel)

IMG_20141113_160340641_HDR IMG_20141113_160645479_HDR

Het project Achter de Hoven (Ater de Häöf): huur- en koopwoningen toestand 6-11-2014

Huidts, Jean Richard (1893-1958) IMG_20141105_105329951

Links oud-strijder Richard Huidts, rechts boek over Eerste Wereldoorlog in Riemst met medewerking van Heemkunde Kanne

Ook de kinderen zijn geïnteresseerd in de tentoonstelling over WO II

Afvalkuil

Opgravingen Cannerberg: Afvalkuil bandkeramische nederzetting

Graansilo's

Opgravingen Cannerberg:Graansilo’s bandkeramische nederzetting

Herdenkingsplaat Caestert

Herdenkingsplaat voor de inscriptie in het dak tijdens WO I

Luchtfoto van kasteel en boerderij van Caestert

Caestert 24012014_0000

Familiefoto voor het kasteel rond 1960

Het kasteel in volle glorie

De afgebrande en deels ingestorte hoeve

Caestert instorting toren 1966

Caestert kapel

Caestert kapel vóór vernietiging in 1972 door CBR

Caestert boerderij woongedeelte 2016

Caestert boerderij oostzijde

OLV van Banneux in 1951

processie 1959

Rustaltaar Oudeweg processie 2015

Van uit de lucht ENCI en Kanne in de jaren ’60

Nr 1 Kasteel van Harff met ommuring
Statie VI (Oudeweg)
Een van de eerste carnavalswagens van de Witters
Binnenplaats van Latijnse school- Huis Poswick
H.Grafkapel van Neerkanne en huis Poswick (Latijnse school)

12 gedachten over “Fotogalerij”

Mijn overgrootvader (vader van mijn oma)Tos Moors kwam uit Kanne, was koetsier bij Regout. Ik ben heel benieuwd of hij voorkomt op oude ledenlijsten van voor de tweede wereldoorlog van de vereniging. Ik heet Jacco Heijnen en ben lid van de gele rijders en oefen ook mee met de drumband van in Kanne. Het zou heel grappig zijn als ik nu oefen in een lokaak waar ooit ook mijn overgrootvader rond liep.

•

Heemkunde Kanne bestaat 25 jaar maar we hebben geen ledenlijsten van de KF Sint-Cecilia. De website van KFC is www.kfc-kanne. be

Begin jaren 1950 verbleef mijn moeder, met haar kinderen onder meer ik zelf, in het hotel thans gekend in Kanne en Kruiken. De eigenaar, gerant ???, was volgens mij de zoon van Regina Smeets, (wie wij dan telkens een bezoekje brachten) weduwe van notaris Julien Delvoie. Mevrouw Smeets was een nicht van de stiefmoeder van mijn moeder, te weten Sophia Smeets. Graag vernam ik of mijn gedachten de juiste zijn.
    Wij gingen ook telkens op bezoek bij de dames Aline en Jeanne Palmaers, Aline echtgenote van Schaeken .....de moeder van deze dames had als achternaam Stouthuysen en was de zus van mijn grootvader, langs moederskant, Stouthuysen. Een antwoordje zou mij zeer plezieren, met dank, maryse peeters

•

Jules Delvoie (1914-1965), zoon van Julien Delvoie (1873-1935) en Regina Smeets (1882-1953), was de eigenaar van Canal Albert, het hotel dat nu In Kanne en Kruiken heet.
      Aline Palmaers (1908-1987) was de vrouw van bovenmeester Jan Arnold Ferdinand Schaeken (1906-1994). Zij hadden drie kinderen: Paul, Leona en Livina.

deel de mening, van prachtige informatie! wat ik mij nog herinner in de periode van toen wij nog op de lagere school in Kanne zaten, dat als wij s'middags thuis gingen eten, de kinderen van de toenmalige bewoners van Kasteel Caestert , bij ons bleven mee eten,( boterhammen) omdat het te ver lopen was voor hun kinderen ! en ieder jaar rond de Kerstdagen stuurden hun ouders ons een Kerstkaart ( aan een zijde een kersttafereel en aan een zijde de familiefoto) , iets wat wij toen prachtig vonden! ik praat over de jaren 1966 - 1970 ! mooie herinneringen!

Beste,

Omdat ik tussen 1966 en 1972 op Caestert kwam en er zelfs een tijd woonde vraag ik mij af welke familie u bedoelt. Was dat de familie Halais? Ik kom graag hierover met u in contact.

Met grote belangstelling lees ik vele pagina's over de Heemkunde van Kanne. Ik stuitte weer hierop door een artikel over "De oorlog door de ogen van Lambertus Mokveld deel 11" en de "dubbele moord op drie meter van de Nederlandse grens"op 19/8/1914. Ik woonde vroeger op een paar honderd meter van de Belgische grens op de Mergelweg, waar mijn familie altijd gewoond heeft. En heb me vaak afgevraagd of er ooit goede (of slechte?) banden waren tussen Kanne en mijn familie? Als kinderen kwamen wij vaak in Kanne, vooral voor de lekkere frites en de Belgische chocolade. Wij ontweken de douane door te wandelen door de gammele houten poorten van kasteel Neerkanne, waar freule Poswick nooit te zien was. Het kasteel was ruïneus. Mijn moeder had wel eens contact met haar en ook iemand van de familie Gadiot in Maastricht. Zij leefde daar alleen als een kluizenares. Groeten aan de heer Paul Vrijens.

Van de vader van Mathieu Vrancken
      Op de Muizenberg, vertelde mij dat Freule Poswick regelmatig kwam kaarten op de boerderij en er ook sliep!
      Hij zei er wel bij dat ze geen schoonheid was!!!
      In onze mergelkelder staan ook nog teksten van 1933 in de mergel gegraveerd.

Als oud-bewoner van het huis Meerland 6 te Kanne wil ik u vragen of u wellicht een oude(re) foto hiervan hebt. Bij voorbaat dank