Heemkunde Kanne inventariseert.

Gedurende reeds meer dan twintig jaar verzamelt Heemkunde Kanne allerhande documentatie over ons dorp, zijn bewoners, verenigingsleven, boven- en ondergrondse natuur, en ga zo maar door.
Wij publiceren hierover in ons tijdschrift dat viermaal per jaar verschijnt en ook via deze website. Maar er is natuurlijk veel meer.
Steeds vaker krijgen wij giften uit nalatenschappen. Boeken, verzamelingen van krantenknipsels, fotoverzamelingen, portretten, tekeningen en schilderijen.
Misschien vragen jullie zich af waar wij dit allemaal bewaren. Welnu, nog steeds wegens het ontbreken van een eigen lokaal, maken wij gebruik van het oksaal van de Sint-Hubertuskerk.
Momenteel zijn wij bezig met het inventariseren van alles wat tot nog toe opgeslagen is. Wij doen dit in een digitaal platform, en het is de bedoeling dat wij dat later ook toegankelijk maken voor wie interesse heeft in de geschiedenis van Kanne. Want wij willen natuurlijk niet alleen opslaan, wij streven er ook naar om onze informatie ter beschikking te stellen.

Als alles op punt staat willen wij ook komen tot “leesdagen” of “uitleendagen”. Een meer toegankelijke locatie zou natuurlijk meer mogelijkheden bieden.
Maar eerst brengen we nu onze digitale inventaris in orde. Sedert enkele weken zijn we elke vrijdagmorgen bezig met dit werk, waarvan getuige enkele foto’s.
Voel je je geroepen om ook eens kennis te maken en mee te werken, dan ben je altijd welkom.
Wij houden je uiteraard via dit kanaal op de hoogte.

3 gedachten over “Heemkunde Kanne inventariseert.”

Mooi en waardevol werk! Fijn dat jullie hier je tijd in stoppen.

Ik vind het ook indrukwekkkend hoe subtiel jullie met het verleden van Kanne omgaan!
    Groot respect!
    Ineke van Geel

Misschien eens de ideale gelegenheid om jullie te feliciteren en te danken voor al die inzet! Het doet steeds weer plezier om over jullie “ontdekkingen” en de resultaten van jullie opzoekingen te lezen! 🧐👍